Strandsatt i Filippinerna - finns varre stallen att vara fast pa

Som Hanna tidigare berattat beslutade jag att inte paborja min hemresa och darmed riskera att bli strandad i Hong Kong. Efter mycket om och men och manga telefonsamtal har jag fatt beskedet att de inte kan fa mig pa en tidigare flight an 7:maj sa jag inser att det nog var ett ganska bra beslut.

Jag tillbringade en heldag i Cebu, en stad med mycket trevligare atmosfar an Manila men dar man da och da passerar tiggande barn och alldeles for sma burar med hundvalpar. Jag var pa jakt efter efter en gitarr och stotte plotsligt ihop med en italienare som vi traffat pa farjan fran Bohol tva dagar tidigare. Utan att jag direkt hade nagot val var vi nu tva pa jakt efter en gitarr och after anvisningar tog vi taxi till ett stort kopcenter dar jag fann mitt nya ressallskap.
Efter annu en natt i cellen som Hanna beskrivit kom mandagen och jag kunde bege mig till immigrationskontoret och forlanga mitt visum innan jag satte mig pa bussen mot Malapascua.

Val framme och installerad pa BB's lodging house tog jag en promenad forbi dykshopen och blev hjartligt inbjuden pa dubbelt fodelsedagsfirande med mat, dryck och kareoke tillsamman med drygt 30 ovriga gaster. Forsta kvallen var raddad.
Jag har i denna stund varit har i nagon vecka och har sa langt haft en mycket trevlig tid tillsammans med den nya umgangeskretsen bestaende av norskar, svenskar, hollandare och letter. Dagarna har innehallit bl.a snorkling, kortspel och en dagstur till en vacker lite o vid namn Kalanggaman. Riza, en gullig tjej som jobbar dar jag nu sitter och skriver, och jag tog aven en svang till kyrkan en sondag. Hade kunnat vara stamningsfullt om de inte hade spelat dunka-dunka musik pa discovolym darinne...
"Ganget" var heller inte sena med att stalla till med middag och firande pa min fodelsedag, till min stora overaskning och fortjusning. Tack for det!

Idag akte sista medlammarna av umganget vidare och det har regnat. Oj, vad det har regnat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0